Utvalda artiklar

Populära artiklar
  • Artiklar kommer snart
Nyaste artiklar
  • Artiklar kommer snart
Nyligen Uppdaterade Artiklar
  • Artiklar kommer snart

Vanliga frågor

Hur blir jag medlem på sidan?

Vi har för närvarande 3 medlemsval som du kan läsa mer om på vår sida för att Bli Medlem

Kostar det något att vara medlem?

Ja,Vi har 3 olika typer av medlemskap.
Dessa skiljer sig åt markant och som vanlig besökare kan du skapa ett medlemskap (Skribent) för att kommentera artiklar i Vaktkoll, Samt att du även får access till ett forum där du kan diskutera med andra skribenter eller Ordningsvakter som “Ordningsvaktsmedlem” på sidan.
Som krögare eller arrangör av festival eller annan typ av arrangör som är i behov av ordningsvakt så finns det en medlemsnivå som heter “Arbetsgivare” där dem kan annonsera ut uppdrag eller jobb till ordningsvaktsmedlemmar här.
Läs mer här

Jag har problem att logga in – vad gör jag?

Kontrollera att du använder rätt e-postadress och lösenord. Testa även att rensa din webbläsarhistorik. Vid fortsatt problem – kontakta oss via kontaktformuläret på sidan.

Jag har glömt mitt lösenord – vad gör jag?

Klicka på “Glömt lösenord” vid inloggningssidan. Du får ett återställningsmejl skickat till din registrerade e-post.

Kan jag byta e-postadress eller användarnamn?

Nej inte användarnamn men epost adress kan du byta, Detta gör du själv under ditt konto.
Kontakta oss om du behöver mer hjälp

Ser andra medlemmar mitt namn eller mina uppgifter?

Nej, endast ditt användarnamn är synligt tex om du gör ett inlägg i forumet eller lägger en kommenterar i en artikel eller i din profil. Personliga uppgifter visas inte för andra medlemmar.
Alla delar av all data i systemet är hashat och krypterat så det går inte att utläsa några uppgifter av privat natur ur systemen.
Sidan och dess trafik är även det krypterat.

Hur lång tid tar det att få sin ansökan godkänd som ordningsvakts medlem?

Normalt granskas ansökningar inom nån timme, Vid hög belastning kan det ta något längre tid.

Får jag använda någon annans konto?

Nej, varje konto är personligt och kopplat till din legitimation om du är ordningsvakt. Överträdelser kan leda till avstängning.

Hur kontaktar jag er?

Använd kontaktformuläret på hemsidan, Vi svarar normalt inom 1–24 timmar.

Kan jag föreslå förbättringar på sidan?

Ja! Vi tar gärna emot synpunkter – använd gärna formuläret under “Feedback” i medlemsmenyn eller via kontaktformuläret på hemsidan.

Kan jag begära att min data raderas?

Ja, du kan när som helst begära att få dina personuppgifter raderade genom att kontakta oss via e-post. Vi följer gällande dataskyddsregler (GDPR), vilket innebär att all information kopplad till ditt konto permanent tas bort och inte kan återskapas.

Observera att vi inte sparar några registreringshandlingar som ID-handlingar, förordnanden eller andra personuppgifter. Dessa används enbart i samband med din medlemskapsansökan och raderas efter att ansökan har behandlats och godkänts.

Är mina personuppgifter säkra hos er?

Ja. Vi följer GDPR och hanterar endast uppgifter som är nödvändiga för verifiering och funktionalitet. Inga uppgifter delas med tredje part.

Finns ni på sociala medier?

För närvarande har vi ingen officiell närvaro på sociala medier. All kommunikation sker via hemsidan.

sv_SESwedish
Rulla till toppen